1 septembrie, începutul toamnei calendaristice ne găsește tot în navigație cu motor printre numeroasele insule croate,...

    Publicat pe 04.09.2018 12:10

    1 septembrie, începutul toamnei calendaristice ne găsește tot în navigație cu motor printre numeroasele insule croate, foarte aproape de Split. După o noapte în care am parcurs 75 de mile de când am ridicat ancora aseară, pe la sud de insula Lastovo, în dimineața aceasta, ziua se anunță cu cer variabil, mai mult noros la răsăritul soarelui, cu 25 de grade în atmosferă și un vânt din direcția est cu trei metri pe secundă. Peisajul este superb, total diferit de insulele grecești sau coasta albaneză, cu insule muntoase și verzi. Navigăm prin arhipeleagul croat Hvarbrak, ocolim insulele Korkula (a șasea insulă ca mărime din Croația supranumită și „Micul Dubrovnik” în care se află presupusa casă în care s-ar fi născut Marco Polo) și Hvar prin nord-est și apoi prin canalele Viski și Hvarski prin nordul peninsulei Peljesac, intrăm prin canalul Braci, în rada Splitului sau canalul Split cum mai apare pe hărți.
    Este sâmbătă și, pentru că mâine intrăm în port, este și zi de curățenie pe navă. Se spală doar grătarele și punțile și nu se mai bricuiește, deoarece nu a trecut nici măcar o săptămână de la ultima activitate de acest fel. Așadar, un program mai relaxat după ziua solicitantă de ieri cu exercițiul de abandon al navei.
    La lăsarea nopții, după coborârea pavilionului și a geacului, admirăm panorama portului și luminile orașului, spuneam mai devreme că suntem ancorați doar la șase cabluri de uscat, avem 40 de metri sub chilă și ancora tribord lăsată cu patru chei de lanț. Mâine dimineață, la ora 8.30, începe oficial și escala noastră de trei zile în Split, unde vom staționa la dana 17 din portul Gradska.

    Text și foto: Bogdan Dinu

    #CarieraMilitară #MApN #ANMB